header 2

יום שלישי, 19 בספטמבר 2017

yes Comedy חוגגת יום הולדת 10 ל"המפץ הגדול"!


10 עונות, 231 פרקים, 4851 דקות, 216 מועמדויות לפרסים ו-54 זכיות!
yes Comedy חוגגת יום הולדת 10 ל"המפץ הגדול"!
מרתון המפץ הגדול, החל מה- 8.10, ערוץ yes Comedy,
 ארבעה ימים מהפרק הראשון ועד היום
בואו לחגוג עם yes Comedy במרתון צפיה רצוף של 231 פרקים (שלדון בטח יציין שמדובר ב-4851 דקות...) של הסיטקום הגדול ביותר והמצליח ביותר בארה"ב  - "המפץ הגדול".
המפץ היא לא רק הקומדיה המצליחה ביותר בטלוויזיה האמריקאית אלא גם הסדרה המתוסרטת הנצפית ביותר בארה"ב וכוכביה משתכרים כמיליון דולר לפרק, השכר הגבוה ביותר בטלוויזיה האמריקאית כיום.
העונה החדשה, עונה 11 תשודר רק בyes החל מה- 28.10 בערוץ yes Comedy
הסדרה זכתה בפרס המבקרים, פרס בחירת הקהל והיתה מועמדת ל-46 פרסי אמי, ג'ים פארסונס המגלם את שלדון מחזיק בשיא הזכיות באמי לשחקן קומי (4 זכיות, בתיקו עם מייקל ג'יי פוקס, קרול אוקונור וקלסי גרמר) והוא היחיד שזכה פעמיים ברצף.
הצלחתה של הסדרה ייצרה מה שמכונה "אפקט המפץ הגדול"  וגרמה להתעניינות מוגברת במדעים ולשינוי תדמית ה"מדען החנון", כשארגונים כמו ה-AAAS (האגודה האמריקאית לקידום המדע) ו-NASA משתמשים בסדרה ובדוגמאות מתוכה לקידום המדע, הסדרה עצמה מעסיקה מדענים כמו דיוויד סלצברג, ראש הפקולטה לפיזיקה ואסטרונומיה באונ' קליפורניה, המשמשים כבודקי עובדות, מתקנים תסריטים ומקפידים גם על הנוסחאות והתרשימים של שלדון ולנארד.
ויש לה גם מעריצים גדולים באמת  מעבר לסטיבן הוקינג, לנארד נימוי וסלבריטאים רבים שהתארחו בתפקיד עצמם בסדרה, ג'ורג' לוקאס יוצר "מלחמת הכוכבים" הוא מעריץ כה גדול שהוא אישר שימוש בסמלים ואזכורים של סרטיו חופשי וללא תשלום בסדרה וכשמכר את "לוקסאפילם" לדיסני התעקש הסעיף הזה ימשיך להתקיים.

עשרה דברים שאולי לא ידעתם על "המפץ הגדול":
1. שחקני ושחקניות המפץ הגדול מקבלים את השכר הגבוה ביותר בטלוויזיה האמריקאית - כל אחד מהם גורף קרוב למיליון דולר לפרק. בזמן דיוני השכר של מים ביאליק (איימי) ומליסה ראוץ' (ברנדט) שהצטרפו לסדרה בעונה השלישית, התנדבו כל השחקנים האחרים להפחית 100 אלף דולר משכרם כדי להשוות את שכרן.

2. הצעצועים והאביזרים ברקע בסלון של לנארד ושלדון מתחלפים כל הזמן בהתאם ליציאת סרטים/סדרות, כך ניתן למשל לראות את החרב של ג'ון סנואו מ"משחקי הכס" או את הבאטמוביל של באטמן.

3. השם "המפץ הגדול" הוא אלתור של הרגע האחרון. במקור רצו לקרוא לסדרה "לני, פני וקני". כן, השם המקורי של שלדון בתסריט הראשון היה קני.

4. מים ביאליק היא יהודייה, דוברת יידיש עסיסית ועברית שוטפת. שומרת שבת ומצוות, לוחמת אדוקה למען ישראל ובת משפחתו של חיים נחמן ביאליק, שהיה דודו של סבה.

5. במאי האחרון נישא ג'ים פרסונס לבחיר ליבו מזה 15 שנה, טוד ספייווק, בחתונה שמחה ומתוקשרת. היציאה הרשמית שלו מהארון הייתה ב-2012 בראיון ל"ניו יורק מגזין".      

6. דמותה של פני התוספה לסדרה רק אחרי כתיבת התסריט הראשון. הדמות נקראה בתחילה קאתי והיתה נערת רחוב חובבת אלכוהול וצינית, שעבדה בסלון איפור. בפרק ראשוני שצולם ושלא הוקרן מעולם, גילמה אותה אמנדה וולש.

7. קלי קוקו (פני) וג'וני גלאקי (לנארד) יצאו ביחד במשך שנתיים, אי שם בתחילת צילומי הסדרה.

8. האודישן הראשון של ג'ים פרסונס לתפקיד שלדון היה כל כך מוצלח שיוצר הסדרה צ'אק לורי ביקש ממנו לחזור מיד לאודישן נוסף אשר בסופו הציע לו את התפקיד.

9. השחקנים בסדרה למדו לנגן בכלים בהם דמויותיהם מנגנות בתוכנית: איימי מנגנת בנבל, שלדון בטרמין ובחלילית ולאנרד בצ'לו. האווארד הוא נגן פסנתר מקצועי.

10. השחקנית מים ביאליק (איימי פארה פולר) היא היחידה בצוות השחקנים שבאמת מחזיקה בתואר דוקטור, בביולוגיה עצבית.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.