header 2

יום רביעי, 27 בינואר 2016

בדיקת המלריה החדשה illumigene® Malaria קובעת תקן זהב חדש באבחון

מרידיאן ביוסיינס משתפת פעולה עם המרכזים לבקרה ומניעה של מחלות ואוניברסיטת שייך אנטה דיופ בדקר כדי להשיק בדיקת אבחון שהיא עד פי 80,000 יותר רגישה מהאפשרויות הקיימות
סינסינטי, 26 בינואר 2016 (GLOBE NEWSWIRE):
מרידיאן ביוסיינס Meridian Bioscience, Inc. (NASDAQ:VIVO) הודיעה היום שקיבלה את אישור התואמות האירופי (CE Mark) עבור illumigene® Malaria, בדיקה חדשנית מאוד מדויקת שפותחה על ידי מרידיאן עם סיוע טכני של המרכזים לבקרה ומניעה של מחלות ואוניברסיטת שייך אנטה דיופ בדקר, סנגל. הבדיקה היא עד פי 80,000 יותר רגישה בזיהוי טפיל המלריה מאשר בדיקות רגילות, ויש לה פוטנציאל לגרום לשינוי מהותי באבחון של מלריה ולקבוע תקן זהב חדש. באמצעות טכנולוגיית LAMP מולקולרית חדשנית, התוצאות של illumigene מתקבלות תוך פחות משעה אחת, והבדיקה קלה לשימוש כי היא לא תלויה במומחיות טכנית ברמה גבוהה. זה צעד גדול קדימה עבור אנשים עם מלריה, כי אבחונים יותר מהירים ומדויקים יובילו לטיפול מהיר ותוצאות טובות יותר. illumigene Malaria תופץ באזורי אירופה, המזרח התיכון ואפריקה על ידי מרידיאן ביוסיינס אירופה ובשווקים בינ"ל נוספים על ידי רשת ההפצה הגלובלית של החברה.
למרות קיטון של 60% במספר מקרי המוות ממלריה מאז 2000, בגלל מניעה טובה יותר והגברת אמצעי הבקרה, מלריה היא עדיין אחד משלושת גורמי המוות הגדולים ביותר של ילדים ברחבי העולם וגובה את חייו של ילד אחד בכל דקה של כל יום. מלריה היא כבר לא רק מחלה של אפריקה מדרום לסהרה ודרום אסיה. הגידול במספר האנשים שמהגרים ממדינות שבהן המלריה אנדמית גרם להיקרות גבוהה יותר באירופה ובמזרח התיכון. אחוז המקרים של מלריה מיובאת גדל בשנים האחרונות מ-14% ל-86% לפי מחקרים עדכניים. לפי הדוחות במצורף, קרוב ל-43% ממקרי המלריה שנרשמו במרכזים אירופאים חשובים הופיעו באנשים שאינם אזרחים. שיעורי המלריה הרבה יותר גבוהים במהגרים שהתיישבו שנוסעים לבקר חברים וקרובים במדינת המוצא שלהם. הם יכולים להוות עד 70% מהמקרים בכמה דוחות והגידול הזה מדגיש את הצורך בכלי אבחון טובים יותר גם במדינות לא אנדמיות וגם במדינות אנדמיות.
"ל-illumigene Malaria יש פוטנציאל לשנות את הפרקטיקות הנוכחיות. אבחון יותר מהיר ויותר מדויק חיוני במלחמה נגד מלריה. אבחון מוקדם יותר מאפשר לרשום את הטיפול הנכון וזה מוביל לתוצאות קליניות טובות יותר עבור האדם עם המלריה ושומר את טיפולי המלריה לאנשים הנכונים. בגלל נשיאת הטפילים המיקרוסקופית בדם בקרב האוכלוסיות, נחוץ כלי בדיקה עמיד, רגיש וניתן לפריסה בקהילה בשטח כדי להתחקות אחרי מאגר המלריה באזורים שטרם בוערו. illumigene Malaria מראה את היכולת הזאת", אמר פרופסור דאודה נדיאיה, המחלקה לפרזיטולוגיה- מיקולוגיה, אוניברסיטת שייך אנטה דיופ בדקר, סנגל.
מרידיאן ביוסיינס עבדה באופן פעיל עם מומחים מובילים במרכזים לבקרה ומניעה של מחלות ובאוניברסיטת שייך אנטה דיופ בדקר במהלך הפיתוח של illumigene Malaria ושיתפה פעולה עם הארגונים האלה בתכנון של ניסויים קליניים. נתונים מיותר ממאתיים חולים בסנגל נתנו תוקף לביצועים של illumigene Malaria. הניסוי הוכיח 100% רגישות, אבל יותר חשוב, הוא גם זיהה חולים שנדבקו במחלה שהשיטות הרגילות לזיהוי מלריה החמיצו.
"הדאגה לחולים היא גורם מרכזי בעבודה של מרידיאן ואנחנו מביאים בחשבון את הצרכים של כל מי שמעורב באבחון כשאנו מפתחים את המוצרים שלנו. מלריה היא עדיין אחת המחלות המסוכנות ביותר בעולם גם במדינות אנדמיות ויותר ויותר במדינות לא אנדמיות. illumigene Malaria מספקת רמה גבוהה של רגישות יחד עם זמן תשובה מהיר והליך פשוט, צירוף של תכונות שהיה חסר בתחום של המחלה הזאת. מלריה היא התבחין העשירי שזמין עכשיו בפלטפורמת illumigene שלנו שמשתמשים בה בקרוב ל-1,500 מוסדות רפואיים ברחבי העולם. אנחנו גאים ביכולתנו להצטרף למלחמה במלריה עם טכנולוגיית הדגל המולקולרית שלנו illumigene", אמר מייק שונסי, סגן נשיא בכיר ונשיא Meridian Global Diagnostics.
הערות לעורכים:
אודות פרופסור דאודה נדיאיה, PharmD, MsC, PhD
  • פרופסור נדיאיה הוא פרופסור לפרזיטולוגיה ומיקולוגיה ומנהל המרכז האפריקני סנגל למצוינות בגנומיקה ומחלות זיהומיות, שנמצא באוניברסיטת שייך אנטה דיופ בדקר, סנגל.
  • פרופסור נדיאיה קיבל את הדוקטורט (PhD) שלו מאוניברסיטת הרווארד והוא עכשיו מדען אורח בבית הספר צ'ן לבריאות הציבור של הרווארד, המחלקה לאימונולוגיה ומחלות זיהומיות.
  • פרופסור נדיאיה יהיה זמין לראיון לפי בקשה.
אודות illumigene® Malaria וטכנולוגיית LAMP
  • illumigene Malaria היא בדיקת אבחון למלריה שפותחה על ידי מרידיאן ביוסיינס. זאת בדיקה מולקולרית שמשתמשת בטכנולוגיית LAMP (הגברה איזותרמית בתיווך לולאה) כדי להגביר דנ"א ולזהות את הנוכחות של טפיל המלריה.
  • טכנולוגיית LAMP היא איזותרמית ולכן אפשר להשתמש בה בטמפרטורת החדר בלי צורך לחמם ראגנטים או את החומר הנבדק, שלא כמו בדיקות האבחון המהיר שבשימוש כיום למלריה שמשתמשות בטכנולוגיית PCR (תגובת שרשרת באמצעות פולימראז). illumigene Malaria לא מצריכה קירור.
  • טכנולוגיית illumigene היא פשוטה, מדויקת וקלה לשימוש והמשמעות היא שלא צריך מומחיות טכניות מיוחדת כדי להשתמש בבדיקה. התוצאות מתקבלות תוך פחות משעה.
  • בדיקות illumigene המבוססות על LAMP נמצאות כבר בשימוש כדי לאבחן מחלות זיהומיות כולל C. difficile, שעלת והרפס סימפלקס, והוכחו בהן כמדויקות מאוד.
  • בדיקות illumigene אושרו ונמצאות בשימוש למחלות אחרות כבר יותר מחמש שנים.
אודות Meridian Bioscience, Inc
מרידיאן היא חברת מדעי חיים משולבת במלואה שמפתחת, מייצרת, משווקת ומפיצה מגוון רחב של ערכות בדיקות אבחון חדשניות, ראגנטים מטוהרים ומוצרים קשורים ומציעה טכנולוגיות מאפשרות בביו-פארמה. המוצרים ובדיקות האבחון האלה, שמשתמשים במגוון של שיטות, מספקים דיוק, פשטות ומהירות באבחון ובטיפול המוקדמים של מצבים רפואיים נפוצים, כגון זיהומים בדרכי העיכול, ויראליים ובדרכי הנשימה. משתמשים במוצרי האבחון של מרידיאן מחוץ לגוף האדם והם מצריכים מעט ציוד מיוחד או בכלל לא. מוצרי החברה מיועדים לשפר את רווחת המטופל תוך הפחתת עלויות התוצאות הכוללות של הבריאות. למרידיאן יש מעמד חזק בשוק בתחומים של זיהומים בדרכי העיכול  ובדרכי הנשימה העליונות, סרולוגיה, פרזיטולוגיה ואבחון של מחלות פטרייתיות. בנוסף, מרידיאן היא ספקית של ראגנטים נדירים, חומרים ביולוגיים מיוחדים וטכנולוגיות קשורות שמשתמשות בהם חברות ביו-פארמה שעוסקות במחקר לגילוי תרופות וחיסונים חדשים. החברה משווקת את המוצרים והטכנולוגיות שלה לבתי חולים, מעבדות ייחוס, מרכזי מחקר, יצרנים של אמצעי אבחון וחברות ביוטק ביותר משבעים מדינות ברחבי העולם. המניות של החברה נסחרות ב-Global Select Market של נסד"ק, סימול VIVO. הכתובת של אתר האינטרנט של מרידיאן היא www.meridianbioscience.com.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.