header 2

יום רביעי, 22 באפריל 2020

קרבן טראגי ממגיפת הקורונה: הגאון הרב חיים אהרון טורצ'ין ראש ישיבת הגרנ"ט, נפטר בגיל 48 והותיר אחריו ארבעה עשר יתומים

רבי חיים אהרן נדבק בנגיף ואושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק. במוצאי שבת מצבו ההחל להידרדר במהירות והוא הועבר לבית החולים איכילוב שם חובר למכונת 'אקמו'. משפחתו הדאוגה פנתה לר' חיים קנייבסקי והוא הורה להוסיף לו את השם 'חזקיהו', אך למרות מאמצי הרופאים והתפילות הרבות שנשאו לשלומו הוא נפטר לפנות בוקר.
"אבא היה אדום אהוב שהבין בנפש, במשך שנים הוא שימש כראש ישיבה בישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה והציל תלמידים מתקשים. עם ישראל איבד דמות ציבורית מפורסמת אבל אנחנו איבדנו אבא מסור ואיש משפחה אוהב שדאג לכל מחסורנו
תמיד היינו משפחה ברוכת ילדים שמתמודדת כלכלית אבל אף פעם לא הרגשנו את הקושי, אבא הקרין כ"כ הרבה סמכות ועוצמה, ידענו שיש על מי לסמוך ואנחנו נמצאים בראש סדר העדיפות שלו. הקורונה עצרה לנו את החיים לנצח, היא גזלה מאיתנו את הדבר הכי יקר בפתאומיות מחרידה ולעולם לא נוכל לחזור להיות המשפחה שהיינו.
אנחנו מסתכלים על אמא ורואים את הפחד הנורא בעיניים, אבא ואמא הספיקו לחתן רק חמישה ילדים ועכשיו היא נשארה לבד עם תשעה יתומים בבית. הדאגה לשלומם מוסיפה כאב עצום על האסון ונוטלת את מעט השפיות שעוד נותרה בנו"
במשך שנים לקח דאג ר' חיים לעתידם של עשרות תלמידים, הוא היה אבא רחום, פסיכולוג, פדגוג ואיש רוח.
במוצאי שבת נפל קרבן לקורונה והשאיר אלמנה וארבעה עשר יתומים מתוכם 9 יתומים בבית ללא משען לחם!
את הפרידה הטראומתית יהיה קשה לרפאות והאובדן ילווה אותם לנצח אבל יש דברים שבכוחנו לעשות עבורם.
תשעה ילדים שנותרו בבית יצטרכו לצעוד לחופה בלי אבא, אנחנו חייבים להיות שם במקומו ולדאוג ליציבות כלכלית תומכת בתוך ים הכאב הסוער.
זה הזמן בשעה קשה זו לתרום ולחזק את המשפחה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.