header 2

יום שלישי, 27 באוגוסט 2019

סאני מדווחת על עלייה בנתח סמסונג בישראל ובהכנסות הרבעון השני 2019

בשבוע שעבר הודיעה סאני על השקת חבילת התקשורת האטרקטיבית ביותר בישראל, ב-14.90 שקלים לחודש, הכוללים שיחות ללא הגבלה, סמסים ללא הגבלה, ואינטרנט בהיקף 50 ג'יגה בחודש. החברה מדווחת כעת כי הכנסותיה במחצית הראשונה וברבעון השני של 2019 הסתכמו בסך של 593 מיליון שקל ו-284 מיליון שקל, צמיחה של 11.8% ו-11.5% בהתאמה.

סאני תקשורת סלולרית (ת"א: סנתק), המוחזקת בכ-46% על ידי קבוצת לפידות קפיטל (ת"א: לפדת), היא היבואנית הרשמית והגדולה בישראל של מכשירים סלולריים, טאבלטים ואביזרים מתוצרת SAMSUNG. לחברה מגוון רחב של ערוצי מכר, ביניהם, רשת חנויות סמסונג הכוללת 20 סניפים, כ-550 סניפי רשתות שיווק חנות און ליין וצוות מכירות ייעודי לארגונים ועסקים. החברה דיווחה אמש על תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2019.

משה פרי, מנכ"ל סאני תקשורת סלולרית: "אנו ממשיכים לפעול בהתאם לאסטרטגיה של סמסונג העולמית להגדלת נתחי השוק באמצעות שיווק והפצה של סדרות הביניים של סמסונג. מטרתנו היא לעודד נאמנות צרכנית ולהמשיך להעמיק את הנוכחות של סמסונג בשוק הישראלי. אנו נוקטים בתמחור אטרקטיבי שמוביל להגדלת כמות המכשירים וצמיחה בהכנסות זאת על אף התחרות העזה. תוצאות האסטרטגיה באה לידי ביטוי בעלייה עקבית בנתחי השוק של סמסונג בישראל תוך שאנו מוכרים למעלה מ-50 אלף מכשירים מידי חודש. היצע מכשירי סמסונג שאנו משווקים כיום נותן מענה לכל פלחי השוק עם תמהיל שמשרת צרכנים בכל רמת מחירים. בנוסף, אנחנו עדים לעלייה משמעותית באביזרים הנלווים כגון שעונים חכמים ואוזניות, הנמכרים בערוצי השיווק המגוונים שלנו.

"במחצית הראשונה של השנה זכינו בפעם החמישית ברציפות במכרז לאספקת מכשירים עבור משרדי הממשלה, ביצענו השקות מוצלחות של מכשירי סמסונג ואנו מצפים להשקה דומה ומוצלחת של שני דגמי הNote10 שהחלה לאחרונה.

"סאני ממשיכה להציע מגוון רחב ושלם של מכשירים ושירותים נלווים ולכן יצאנו לאחרונה עם חבילת תקשורת מאוד משתלמת, הפונה לכלל הצרכנים, וזכתה לעניין רב. עקב כך, זיהינו תנועה ערה ברשת הסניפים ובערוצי השיווק הנוספים ואנו מאמינים כי לחבילת התקשורת שהצענו תהיה תרומה חשובה להמשך הצמיחה של סאני גם ברבעונים הבאים."

הכנסות סאני ברבעון השני של 2019 הסתכמו בכ-284.0 מיליון שקל, עליה של 11.5% בהשוואה להכנסות של כ-254.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מגידול במכירת המכשירים כתוצאה מהשקה מוצלחת של  סדרות ה-A  וה-10S, מהגדלת מגוון המכשירים המוצעים ללקוחות ומגידול בהכנסות האביזרים והחלפים. ההכנסות במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו לשיא בסך כ-593 מיליון שקל, עליה של 11.8% בהשוואה להכנסות של 531 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2019 הסתכם ב-31 מיליון שקל (10.8% מההכנסות), ירידה של 5.3%, בהשוואה לרווח גולמי של 32 מיליון שקל ברבעון השני של 2018 (12.7%מההכנסות). הקיטון ברווח הגולמי נובע כתוצאה משינויים בתמהיל מכירות המוצרים ושחיקת הרווח הגולמי בקטגוריית החלפים והאביזרים. הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2019 הסתכם לסך של כ- 68.7 מיליון שקל (11.6% מההכנסות), עליה של 0.5%, בהשוואה לסך של כ-68.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (12.9% מההכנסות). ה-EBITDA ברבעון השני של 2019 הסתכם בכ-19.0 מיליון ש"ח, ירידה של כ-9.8%, בהשוואה לכ-21.1 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2018. הקיטון ב-EBITDA נובע משחיקה ברווח הגולמי כאמור לעיל. ה-EBITDA במחצית הראשונה של 2019 הסתכם בכ-46.1 מיליון שקל, עליה של 1.6%, בהשוואה לסך של 45.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני של 2019 הסתכם בכ-3.0 מיליון שקל, ירידה של 82.5% בהשוואה לרווח נקי של כ-17.0 מיליון שקל ברבעון השני של 2018. הירידה ברווח הנקי נובעת מהוצאות המימון בגין הפרשי שער חליפין של השקל ביחס לדולר וכן עליית מדד המחירים לצרכן. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2019 הסתכם בכ-11.5 מיליון שקל, ירידה של 63.7%, בהשוואה לרווח נקי של 31.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי המתואם ברבעון השני של 2019 הסתכם בכ-6.8 מיליון שקל, ירידה של 67.2% בהשוואה לרווח נקי מתואם של כ-20.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2018. הירידה ברווח הנקי המתואם נובעת מהוצאות המימון בגין הפרשי שער חליפין, הפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן בגין אגרות החוב  והפסד מניירות ערך. הרווח הנקי המתואם במחצית הראשונה של 2019 הסתכם בכ-19.1 מיליון שקל, ירידה של 51.3%, בהשוואה לרווח נקי של 39.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

תזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת ברבעון השני של 2019 הסתכם לסך של 65.6 מיליון שקל.  סך זה נבע בעיקר מהרווח התפעולי תזרימי (EBITDA) נטו של החברה בסך של 19.0 מיליון שקל ומהקטנת ההון החוזר התפעולי (לקוחות, מלאי, וחייבים ויתרות חובה וספקים) בסך של 52.1 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת במחצית הראשונה של 2019 הסתכם לתזרים שלילי של 65.5 מיליון שקל.  סך זה שימש בעיקר להגדלת ההון החוזר התפעולי (לקוחות, מלאי, חייבים ויתרות חובה וספקים) בסך של 75.9 מיליון שקל בעיקר כתוצאה מרכש מלאי להגדלת מגוון המכשירים המוצעים ללקוחות והגדלת יתרת הלקוחות (והמכר בהתאם). מנגד, נבע לחברה רווח תפעולי תזרימי (EBITDA)  נטו בסך של 46.1 מיליון שקל.

ההון העצמי של החברה ליום 30.6.2019 הסתכם לסך של כ-235 מיליון שקל בהשוואה לכ-223 מיליון שקל ליום 31.12.2018. הגידול בהון העצמי נובע מהרווח הנקי בתקופה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.