header 2

יום שני, 29 באוקטובר 2018

מלחמת החלב מחריפה: הרפתנים עתרו לביהמ"ש המחוזי נגד הסכם החלב והכריזו סכסוך עם 'התאחדות מגדלי בקר'


האם משק החלב חוזר למאבק? הרפתנים הכריזו על סכסוך עם התאחדות מגדלי בקר, והגישו בשעה זו בקשה לבית המשפט המחוזי בחיפה לעכב את יישום ההסכם בשוק החלב

לטענת ועד הפעולה של הרפתנים, ההחלטה על חתימה על ההסכם מול האוצר נעשתה במחטף, מבלי להתעמק במשמעויות הקשות לרפתנים מקבלת ההסכם - ובניגוד חמור לתקנון התאחדות מגדלי בקר.

כמו כן, טוענים ועד הרפתנים, המייצג רפתנים ממושבים בכל חלקי הארץ – שעל פי תקנון התאחדות מגדלי בקר, כאשר קיימת מחלוקת מהותית סביב החלטה של ההתאחדות – על הצדדים להיכנס להליך בוררות. הליך כזה לא בוצע – ועל כן, לטענתם – החתימה על ההסכם איננה חוקית.

על כן, החליט ועד הפעולה של הרפתנים להכריז על סכסוך מול התאחדות מגדלי בקר.

הרפתנים פנו בשעה האחרונה אל ביהמ"ש המחוזי בחיפה בבקשה לעכב את ביצוע הסכם העקרונות שנחתם בין ההתאחדות לאוצר, עד שיתברר האם ההליך של חתימת ההסכמות בשם הרפתנים נעשה כדין.

הרפתנים גם מבקשים מביהמ"ש שיורה להתאחדות מגדלי בקר להימנע מביצוע כל פעולה המקדמת את הסכם העקרונות מול משרד האוצר, משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

כמו כן, מתבקש בית המשפט לאסור על התאחדות מגדלי בקר לקבל כל החלטה שמשנה את המצב שהיה קיים לפני החתימה על הסכם העקרונות, ולהכריז על סכסוך בין הרפתנים להתאחדות.

לפרטים נוספים ולראיונות: ועד הרפתנים היא קבוצה בת 90 בעלי רפתות במושבים מכל אזורי הארץ  - אשר התאגדה לאחרונה על מנת להביא את זעקת הרפתנים לקדמת הבמה, ועל מנת לחשוף את הנתונים האמיתיים על שוק החלב, ועל הקשר בין הגורמים השונים בו ליוקר המחיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.