header 2

יום שלישי, 9 באוקטובר 2018

מאבק החלב: מנהל המחקר של הכנסת זימן את ועד הפעולה של הרפתנים

מנהל המחקר של הכנסת זימן לאחרונה את נציגי וועד הפעולה של הרפתנים על מנת שימסרו לו את נתוני המחקר על מבנה מחירי מוצרי החלב בשוק הישראלי.
המחקר, אותו פרסם ועד הפעולה, חשף, בין השאר, כיצד המחלבות ורשתות השיווק נהנות מפערי תיווך של מאות עד אלפי אחוזים בשווקן מוצרי חלב, בעוד שהרפתנים משתכרים רק 19 אגורות לליטר חלב.
ועד הפעולה של הרפתנים מייצג 60 בעלי רפתות במושבים, אשר פתחו במאבק נגד כוונת גורמים בממשלה לחסל את הרפתות במושבים, ולהעביר את ענף הרפתות לידי תאגידי ענק וטייקונים.
יש לציין כי נציגי ועד הפעולה של הרפתנים זומנו לכנסת מספר שבועות לפני שהמדינה אמורה לענות לעתירת חברת 'תנובה' לבג"ץ, בנושא עדכון מחירי מוצרי החלב המפוקחים שעליו סירב שר האוצר משה כחלון לחתום. כזכור בג"ץ הורה למדינה להשיב לטענות העותרים בטרם תכריע בסוגיה.
"שכר הרפתן חייב לעלות. ניצול הרפתנים על ידי המחלבות והמדינה חייב להיפסק. הגיע הזמן לבדוק את פערי התיווך של המחלבות והרשתות הקמעונאיות לפני שנטפלים לחוליה הכי חלשה והכי יעילה בשרשרת" טוען דביר גואטה, נציג ועד הפעולה של הרפתנים.
וועד הרפתנים היא קבוצה בת 60 בעלי רפתות במושבים מכל אזורי הארץ  - אשר התאגדה לאחרונה על מנת להביא את זעקת הרפתנים לקדמת הבמה, ועל מנת לחשוף את הנתונים האמיתיים על שוק החלב, ועל הקשר בין הגורמים השונים בו ליוקר המחיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.