header 2

יום חמישי, 12 ביולי 2018

סומוטו מכריזה על מדיניות דיבידנד לחלוקה של 50% מהרווח התפעולי לפני הפחתות

מתחילת שנת 2018 חילקה החברה דיבידנד בהיקף של 16.7 מיליון שקל המהווה תשואה של כ- 12.24%. המדיניות החדשה מהווה הרחבה משמעותית של מדיניות החברה לחלוקת דיבידנד

"סומוטו מייצרת תזרימי מזומנים עודפים אשר מאפשרים לנו לשמר את הצמיחה של החברה תוך השקעה בפיתוח טכנולוגיות, לאפשר מהלכים של מיזוגים ורכישות וכן לחלק דיבידנדים לבעלי המניות שלנו", אמר אסף יצחיאק, מנכ"ל סומוטו וסמנכ"ל הכספים

סומוטו (ת"א: סמטו) מתל אביב מדווחת על עדכון מדיניות הדיבידנד, במסגרתה תחלק לבעלי המניות של החברה דיבידנד בהיקף של 50% מהרווח לפני הפחתות (EBITDA) , החל משנת 2018. מתחילת 2018 חילקה החברה דיבידנד בהיקף של  16.7 מיליון שקל. סומוטו היא חברה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, המתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט, בוידאו ובמובייל ובהפצת תוכנות ואפליקציות עבור סביבות PC, Android ו-iOS, כמו גם אפליקציות ממפרסמים שונים ופתרונות מוניטיזציה ופתרונות מעקב ודיווח לתעשיית התקנת האפליקציות למחשבים אישיים ולמכשירי סלולר. זאת באמצעות טכנולוגיות מתקדמות אותן פיתחה החברה.

במדיניות הדיבידנד הקודמת, מינואר 2017, שאפה החברה לחלק סכום שישקף 50% מהרווח הנקי של החברה, על בסיס רבעוני, תוך קביעת סכום מקסימלי של 4.5 מיליון דולר לשנת 2017. המדיניות החדשה שאושרה בדירקטוריון ביום ה- 8 ביולי 2018, מהווה הרחבה משמעותית לחלוקת דיבידנד לבעלי המניות של החברה. יישום מדיניות חלוקת הדיבידנד החדשה הינה לאחר פרסום הדוח הרבעוני לתקופה המסתיימת ביום 30 ביוני, 2018 ובקשר עם תוצאות פעילות החברה לשנת 2018.

נזכיר כי בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של סומוטו ובמטרה להעמיק את פעילות החברה בסביבת Mac, רכשה החברה בשנת 2014 את חברת ג'ניו כחברה בת בבעלות מלאה. ג'ניו עוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום  מותאם משתמש באינטרנט לסביבת ה- Mac, ומוצר הדגל שלה הוא דף בית חכם, זוכה פרסי חדשנות, המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית מוגנת פטנטים לצורך התאמת התוכן להעדפות המשתמש. החברה מייצרת הכנסות משאילתות חיפוש של המשתמשים בדף הבית החכם, ומפרסום ושיווק בדף זה. עוד 2014 רכשה סומוטו את חברת טאבאטו כחברה בבעלות מלאה. טאבאטו פועלת בתחום המובייל ורכישתה היתה חלק מאסטרטגיית החברה לחדור לתחום ולהרחיב את בסיס השותפים העסקיים.

בינואר 2016 רכשה סומוטו את חברת טרסר טיוד כחברה בבעלות מלאה. טרסר מציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בוידאו, ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות חברות צד שלישי. רכישת טרסר מהווה מנוע צמיחה חשוב עבור סומוטו בשנים הקרובות והיא חלק מחזונה להשגת דריסת רגל והעמקת הפעילות בתחום הפרסום בוידאו ובמובייל, אותו זיהתה כסינרגטי, אטרקטיבי, ובעל קצב צמיחה מהיר. בספטמבר 2016 רכשה החברה את Meme Video שהינה חברה טכנולוגית העוסקת אף בתחום הפרסום בווידאו ובמובייל. סומוטו פועלת באמצעות מספר רב של שותפים ומפיצה מגוון אפליקציות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.