header 2

יום ראשון, 23 באפריל 2017

תביעה: "בעלי חברת קייטרינג הנמצאת בקשיים מנהלים אורח חיים ראוותני על חשבון השוק האפור"


בימים אלה נדונה תביעתה של חברה לניכיון צ'קים נגד חברת קייטרינג בשם 'אביה ארועים' מרמלה.

עוה"ד מיכל נבון, אשר הגישה את התביעה בשם חברת ניכיון הצ'קים – טוענת כי בעלי חברת הקייטרינג "מנהלים אורח חיים ראוותני, מתגוררים בדירת פאר בצפון תל אביב, מוקפים במשרתים ומטפלות, ומחזיקים ברכבי יוקרה".

לדברי עוה"ד נבון, חברת הקייטרינג נטלה הלוואה על סך כרבע מיליון שקלים מחברת ניכיון הצ'קים, וכן ניכתה באמצעותה המחאות על סך 90 אלף שקלים – המחאות שחוללו.

כמו כן הפקידו הנתבעים בידיה של חברת ניכיון הצ'קים המחאות על סך 191 אלף ₪ נוספים מחשבונות מוגבלים – שעתידים להיות מחוללים. לדברי עוה"ד נבון, סך כל החובות של חברת הקייטרינג לחברת ניכיון הצ'קים נאמדים בכ-700 אלף שקלים.

לאחר שכל מאמציי הגביה של חברת ניכיון הצ'קים העלו חרס – הגישה עוה"ד נבון בקשה לביהמ"ש השלום בראשון לציון להתמנות ככונסת הנכסים של בית בנס-ציונה – אותו העמידו בני זוג אשר הינם מבני משפחתו של בעל חברת הקייטרינג כבטחונות למתן ההלוואה.  ביהמ"ש נעתר לאחרונה לבקשתה של עוה"ד נבון, וזו ממתינה למינויה ככונסת נכסים.

לדברי עו"ד נבון, אם בשבועות הקרובים לא יסדירו בני הזוג את חובם מול חברת ניכיון הצ'קים – יימכר הנכס בנס ציונה, שערכו נאמד בכ-3.5 מליון שקלים - לטובת תשלום החוב – והגיס וארבעת ילדיו, המתגוררים בנכס - ייאלצו לחפש דירה חלופית.

לדברי עוה"ד נבון, עקב הסתבכותה הכלכלית של חברת הקייטרינג, ועקב קשיים לגייס אשראי בשוק הבנקאי – פנו נציגי החברה לחברת ניכיון צ'קים, ניכו באמצעותה מאות אלפי שקלים ואף נטלו ממנה הלוואה על סך 250 אלף שקלים.

לאחרונה, נקלעו בעלי חברת הקייטרינג לחובות נוספים, ולטענת עוה"ד נבון, "הם מנהלים את חברת הקייטרינג תחת איש קש, ומבריחים נכסים מחברתם – תוך שמירה על אורח חיים ראוותני, שלא קשור כלל למצבם הכלכלי".

לדברי עוה"ד נבון, בעל חברת הקייטרינג מנהל אורח חיים ראוותני התואם את חיי העשירון העליון, כשהוא מתגורר בדירת פאר בצפון תל אביב, מחזיק ברכבי יוקרה לו ולאשתו, מעסיק מטפלות ומשרתות 24 שעות ביממה, ומבזבז סכומי עתק עם אשתו על הנאות אישיות.

לדברי עוה"ד נבון, "כחלק מההתנהלותם טוענים בני הזוג כי נפרדו – תוך ניסיונות להתנער מחובם.

"חברת ניכיון השיקים אוחזת בידיה, בין היתר, ב-9 שיקים משוכים על ידי בעלי החברה ובערבותם בסך כולל של 89,600 שקלים", טוענת עוה"ד נבון. "השיקים הללו הוצגו לפירעון וחוללו מחמת העדר כיסוי מספיק, והיות שהחשבון מוגבל ומעוקל".

בנוסף, נטען, חברת ניכיון השיקים מנהלת תיק הוצאה לפועל נוסף נגד בני הזוג  בלשכת ההוצאה לפועל בראשון לציון, לגביית חוב הלוואה בסך 250,000 שקלים, אשר נטלה האישה מחברת ניכיון הצ'קים - ולא עמדה בתנאי ההחזר שלה, ולכן אינה משלמת את חובה. עוד מחזיקה החברה בצ'קים נוספים של בני הזוג, בסך 191,500 שקלים, אשר זמן פרעונם טרם הגיע, והחשבונות שמהם נמשכו הינם מוגבלים. לפיכך, נטען, שסך כלל חובות בני הזוג לחברה עומד על למעלה מ-700,000 שקלים.

לדברי בעל חברת ניכיון הצ'קים, הוא פנה פעמים רבות לבעל חברת הקייטרינג, וזה חזר והבטיח שוב ושוב כי הוא מטפל בנושא, וכי החובות יוסדרו – אך לשווא. השיחות הללו הוקלטו.

לדברי עוה"ד נבון, נודע לה ולמרשה, כי בעלי חברת הקייטרינג מנסים להבריח נכסים, כולל מוניטין החברה – כדי להימלט מתשלום חובותיהם. לטענתה, ידועים מקרים לא מעטים שבהם חייבים העומדים בפני פשיטת רגל מבקשים להעביר את נכסיהם לחברה שבשליטתם, וזאת על מנת להגן על רכוש זה מפני נושים.

"יצוין כי מערכת המשפט בישראל אינה רואה בעין יפה מהלכים אלו. ניסיון של הברחת נכסים, תוך כדי העדפה במרמה וניצול הגבלת האחריות לרעה, עולה באופן ברור כדי שימוש שלא כדין באישיותה המשפטית הנפרדת של החברה", דברי עוה"ד נבון.

עוה"ד נבון תמונה ככונסת נכסים על הבית שניתן כערובה לחוב

בשל חששה להברחת נכסים, מיהרה עוה"ד נבון והגישה בקשה להוצאת צווי עיקול זמניים על נכסי בני הזוג – וביניהם דירה בנס-ציונה, הנמצאת בבעלות גיסם, אב לארבעה – ואשר ערכה נאמד בכ-3.5 מיליון שקלים.

לשכת ההוצל"פ בראשון לציון אמונה על הנפקת מינויה של עו"ד נבון ככונסת נכסים של הבית.

לדברי עוה"ד נבון, אם בני הזוג לא יסדירו את חובם מול חברת ניכיון הצ'קים בשבועות הקרובים – הדירה תועמד למכירה – וכספיה ישמשו לכיסוי כלל חובותיה לחברת ניכיון הצ'קים.

 עוה"ד מיכל נבון, עוסקת בעסקאות מקרקעין, תמ"א 38, וייצוג זוכים בהוצאה לפועל ובפשיטות רגל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.