header 2

יום רביעי, 4 במאי 2016

בכמה העלו רשתות המזון את המחירים לאחר פסח?‏

מרבית הרשתות העלו המחירים
מעבר לרמתם לפני החג
 
בסיירת המועצה לצרכנות- סמ"ל- עורכת בדיקות השוואתיות, הן בסופרים והן מחוצה להם. כחלק מבדיקת התנהגות הרשתות, החליטו בסמ"ל לבדוק את התנהגות הרשתות באשר למחירים לפני החג ולאחריו.
כידוע, מורידות הרשתות מחירים לקראת החג במסגרת מבצעים שהן עורכות כדי למשוך את קהל הצרכנים. בבדיקה הראשונית שערכנו ביום ראשון מיד לאחר החג (1.5) ראינו עליית מחירים ממוצעת כללית של אחוז אחד, כאשר חלק מהרשתות העלו אף יותר מכך (רשת מסוימת העלתה מחירים אף ב- 7%).
מצורפת מטה טבלת נתונים לסיכום סל הפסח שבדקנו.
מסתבר שלרשתות אכן לקח מעט זמן לעדכן את המחירים והתוצאות היום פחות נעימות. ההשוואה שנערכה הינה מחיר המוצרים לפני כחודש ימים ומחירם אתמול (3.5).
 
לפי הנתונים שמפרסמות הרשתות עצמן כולן העלו מחירים ביחס לתחילת אפריל, למעט יינות ביתן.
הרשתות טוענות כי המחירים פשוט חוזרים לרמתם הרגילה לאחר סיום מבצעי החג, אך הבדיקה שלנו מראה כי כמו בכל חג ישנן רשתות המנצלות את סיום מבצעי החג להעלאת מחירים נוספת.
 
רשת / תאריך
5.04
17.04
26.04
3.05
פער באחוזים תחילת אפריל-מאי
יינות ביתן
1023
997
1008
1001
-2%
מחסני להב
1080
1068
1065
1090
1%
יוחננוף
982
969
970
997
1%
רמי לוי
920
904
909
942
2%
שופרסל שלי
1132
1121
1112
1159
2%
שוק העיר
1009
992
1028
1039
3%
מגה - זול בשפע
1035
1046
1042
1068
3%
מגה בעיר
1054
1090
1088
1090
3%
מחסני השוק
 
1010
1020
1048
4%
אושר עד
978
975
979
1016
4%
חצי חינם
 
1022
1024
1066
4%
יש בשכונה
1077
1059
1057
1126
5%
שופרסל דיל EXTRA
962
955
973
1016
6%
ויקטורי
954
952
995
1009
6%
שופרסל דיל
992
988
991
1052
6%
יש חסד
1020
1020
1026
1088
7%
 
הנתונים בטבלה הינם ביחס לסל מוצרים זהה של 77 פריטים, כל הנתונים בממוצע רשתי ומעוגלים לשקלים שלמים.
נלקחו בדיקות מתחילת אפריל, אמצע החודש (תקופת המבצעים הגדולים), אמצע חול המועד, והיום (לאחר החג).
 
 
 
מחירים בהתאם לנתונים שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי (הופקו באמצעות פלטפורמת פרייסז). כל המחירים בממוצע רשתי ועוגלו לשקלים שלמים.
סניפים באילת אינם נכללים בדו"ח. רשתות כגון טיב טעם וקואופ שופ אינן מופיעות כרגע במאגר למרות שהן מחויבות להעלות נתונים. רשתות קטנות (כגון הכי זול) אינן מחויבות להעלות נתונים.
פירוט אופן הבדיקה מפורט כאן. חשוב לציין: מבצעים נלקחים בחשבון למעט מבצעי חבר מועדון וכרטיסי אשראי. מבצעים אחרים וכרטיסים אלו עשויים להשפיע על המחיר הסופי בקופה.
 
 
מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנו,ת עו"ד אהוד פלג, אומר כי המסורת היפה של חג הפסח מלווה במסורת הרבה פחות יפה של התנהלות רשתות השיווק המייקרות מחירים אחרי החג עוד מעבר לרמתם טרום מבצעי החג.  פעולה זו של הרשתות חודרת מתחת לרדאר של הצרכנים תוך התחכמות לחובת השקיפות המצופה מהם במסגרת התנהלות מסחרית הוגנת– מציין מנכ"ל המועצה ומוסיף- על הצרכנים לחזור מהר לגישת הדריכות הנכפית עליהם ע"י פרקטיקה בלתי מכובדת זו, ולהפעיל את כלי ההתגוננות הצרכנית השוואת מחירים וסירוב קניה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.