header 2

יום שני, 8 ביוני 2020

הצטרפנו לבג"צ: דיי לטיוח פגיעה מינית בא.נשים עם מוגבלות

אישה שמתגוררת בהוסטל קמה בבוקר ומדווחת מיד על אונס שביצע בה איש צוות בלילה. הסיפור שלה ברור, מפורט וקוהרנטי, והראיות הפיזיות יכולות להיאסף בקלות. 

רק שלאישה הזאת יש מוגבלות שכלית, ולמשרד הרווחה לקח שבוע (!) להעביר את התלונה למשטרה. ראיות פיזיות כבר אי אפשר היה להשיג, החוקרים לא טרחו לבצע פעולות חקירה בסיסיות, והתיק נסגר במהירות הבזק.

אפשר לספור על כף יד אחת את ההרשעות על פגיעות מיניות באנשים עם מוגבלויות בישראל. למעשה, אם הפוגע לא נתפס בשעת מעשה, הוא לא ישא בשום סנקציה. 

עם המצב הזה אי אפשר להשלים. יחד עם חברותינו בארגון 'בזכות' ובאקים, הגיש איגוד מרכזי הסיוע בקשה להצטרף כידיד בית המשפט בבג"צ שמתנהל על סגירת התיק. החודש התקיים הדיון הראשון בעתירה, ובו ניכר שהשופטות נחשפו לראשונה לפרקטיקות ההתרשלות-המכוונת במקרים האלו. אנחנו מקוות שבג"צ יספק בשורה של ממש לנפגעת עצמה, ולכל הנפגעות והנפגעים עם המוגבלויות.
WhatsApp_Ima...
למטה: מחוץ לדיון בבג"צ: עו"ד אביבית ברקאי-אהרונוף ונעמה לרנר (בזכות), עו"ד עירית גזית (אקי"ם), גלית ברמי (יו"ר ועד הורים ארצי למסגרות דיור לאנשים עם מוגבלות שכלית) ועו"ד איילת רזין בית-אור (איגוד מרכזי הסיוע)

אריקה פרישקין, האישה שלא יכלה להפגין איתנו

 
12 אלף נשים וגברים השתתפו במצעד הנשים בשבוע שעבר. יחד, מחינו על ההפקרה של נשים נפגעות אלימות על ידי הממשלה.

על הבמה היו גם שתי נשים יקרות במיוחד: תמר דהאן, שותפתנו למטה המאבק "בעל כורחן" למען נשים נפגעות אלימות שהורשעו ברצח בן זוגן המתעלל, וסימונה מורי הגיבורה, שהייתה אחת מהנשים ששוחררו בעקבות הקמפיין הציבורי. הן הזכירו לנו שאישה אחת לא יכלה להיות איתנו באותו ערב.

האלימות הייתה מנת חלקה של אריקה פרישקין בכל ימי חייה. בנעוריה עברה אונס קבוצתי אלים. בן הזוג המתעלל והסדיסט שלה היה מכה אותה מול בני משפחתו, ברחוב, נועל אותה שבועות בשירותים ומאיים עליה באקדח. כשנעצרה בשנת 2003 בגין רצח המתעלל המילים הראשונות שלה היו "נכון, אני רצחתי אבל הוא רצח אותי שבע שנים". 

12 פעמים היא התלוננה במשטרה, ואפילו הרשעה לא עצרה אותו. שלוש פעמים שונות היא נאלצה לברוח למקלט נשים נפגעות אלימות. המדינה לא הגנה עליה, וגזרה עליה 30 שנות מאסר אחרי שהגנה על עצמה.

איגוד מרכזי הסיוע, בשיתוף מטה המאבק "בעל כורחן", פועל להביא לשחרורה המוקדם של אריקה, שיושבת כבר 17 שנים בכלא. לפני כשנתיים הגישה אריקה בקשת חנינה. אנחנו מחכות ששר המשפטים הנכנס, אבי ניסנקורן, ונשיא המדינה, ראובן ריבלין, יקבלו את ההחלטה הנכונה היחידה – לתת חנינה לאריקה. 
____________
מלמעלה, עם כיוון השעון: תמר דהאן וסימונה מורי; דלאל דאוד ועו"ד הלה נויבך; עו"ד ספיר סלוצקר-עמרן מהמטה וטניה גלבוע
____________...

את הסרטון הזה דווקא כדאי מאוד להפיץ


שמחות מאוד לשתף אתכם/ן בסרטון שיצרנו בשיתוף "שרוטונים", ופונה לנערים והנערות שלנו. הגיע הזמן שנדבר איתם/ן לא רק על הצורך "להיזהר" ברשת - אלא גם, ובאותה עוצמה, על האחריות שלהם/ן לא לפגוע. 

הסרטון הגיע כבר לעשרות אלפי בני ובנות נוער. שלחו את הלינק לסרטון בוואטסאפ לנערים ולנערות ולמשפחות שלהם/ן, ועזרו לנו להמשיך ולהפיץ את המסר. יחד, אולי נמנע את הפגיעה הבאה ❤

לצפייה בסרטון, לחצו פה או על התמונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.