header 2

יום ראשון, 26 באפריל 2020

איחוד האמבולנסים בישראל מתריעים בפני הממשלה על משבר חמור בתחום הרפואה הטרום אישפוזית

הנהלת איחוד האמבולנסים בישראל בקריאה אל ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ובכירי הממשלה בבקשה דחופה לקבלת סיוע לענף בעקבות משבר נגיף הקורונה.

איחוד האמבולנסים בישראל מאגד חברות המפעילות מאות אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ במדינה, חברות אשר נמצאות בלב פעילות הרפואה הדחופה בישראל ומהווים כ-50% מהכוח הרפואי הטרום אשפוזי במדינת ישראל.
התפשטות נגיף הקורונה פגעה קשות בענף האמבולנסים הפרטיים בישראל וגרמה לנזקים כלכלים רבים, הנגרמים כתוצאה ממספר גורמים:
1. ירידה של כ-40% בכמות הנסיעות, זאת בעקבות ביטול טיפולים רפואיים בשגרה, ביטול הטיפולים הלא דחופים והפחד של אזרחים לצאת מהבית על מנת לקבל טיפול רפואי.
2. הצורך להתמגן ולהצטייד על ידי הצוותים הרפואיים בערכות מיגון נגיפי וציוד רפואי מעבר למלאי שסופק ע"י משרד הבריאות ולכן קיים חוסר ממשי בציוד מיגון לצוותים.
3. הכפלת משך הזמן הנדרש בכל נסיעות האמבולנסים, זאת לנוכח פעולות המיגון והחיטוי בכל נסיעה ונסיעה שלוקחות זמן רב מאוד.
חשוב לציין את חיוניות פעילות האמבולנסים הפרטיים בישראל, שמשרתים בשגרה את קופות החולים, חולי הדיאליזה, את אוכלוסיית הנכים, המוגבלים והדור השלישי לאורך כל שנות קיום המדינה.
האמבולנסים מופעלים ע"י חברות בע"מ, עצמאים ועמותות, הנזק שנגרם לכלל החברות באיגוד מוערך עד כה בכ-5.6 מיליון שקלים.
על כן יש לחלק מענק לחברות הפעילות באיחוד האמבולנסים בישראל, לפי כמות האמבולנסים, אופי הפעילות והיקף הפגיעה הכלכלית שנגרמו בעקבות משבר נגיף הקורונה.
איחוד האמבולנסים בישראל בקריאה דחופה אל הנהגת הממשלה, על מנת שזו תמצא את הדרך לסייע כספית בדחיפות לחברות הרפואה הטרום אשפוזית בישראל - חייבים לאפשר לחברות את המשך הפעילות הרפואה הדחופה למען ובשביל אזרחי מדינת ישראל.
הפנייה הדחופה הועברה על ידי מנכ"ל איחוד האמבולנסים בישראל, אפי פלדמן, אל ראש הממשלה, שר הבריאו, שר האוצר ושר הכלכלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.