header 2

יום ראשון, 22 באפריל 2018

קניון עזריאלי תל אביב מציג: Close up by Yaki Halperin 70 Iconic Fashion & Beauty photos

לרגל 70 שנה למדינת ישראל קניון עזריאלי תל אביב יציג
תערוכה יוצאת דופן של 70 יצירות עם מבט חודר על אייקונים של אופנה, תרבות ויופי עם מיטב הדוגמניות המוכרות שצילם יקי הלפרין ז"ל, מגדולי הצלמים בישראל מאז ועד היום

בזמן העבודה על התערוכה וחודש לפני מותו ציין הלפרין: "אני תמיד מעדיף לעבוד בסטודיו, להסתגר בתוך בועה בה אנחנו יוצרים – הצלם והמצטלם סיפורים, מבודדים את עצמנו מהסביבה הטבעית שלנו ונכנסים לתוך פנטזיה. המצטלמים משילים מעצמם מחסומים, ובמובן מסוים הופכים לסימבול של עצמם."

יקי הלפרין, נולד בשנת 1947 בתל אביב, למד צילום בטכניון והתמחה בניו יורק בסטודיו של אחד הצלמים החשובים בעולם, ריצ'ארד אבדון. בשנת 1969 החל לעבוד כעוזר צלם בסטודיו של גברא מנדיל, ומשנת 1973 החל להוביל סטודיו משלו והפך לצלם עצמאי ומצליח.
לאורך ארבעים שנות הקריירה שלו צילם הלפרין לחברות ומותגי אופנה מהמובילים בישראל כמו: גדעון אוברזון, גוטקס, גיבור סברינה, גולף, קסטרו ועוד,  לצד מותגי אופנה בינלאומיים כמו קשארל, פייר - קארדן, מקס, ג'ורדש ועוד. במקביל לצילומי האופנה התמחה  הלפרין בצילומי איפור וקוסמטיקה לחברות מובילות ביניהן: קרליין אותה ליווה מיום הקמתה, לוריאל, סופט -טאץ' ועוד.
לפני מותו הפתאומי תכנן יקי , בשיתוף עם קניון עזריאלי תל אביב תערוכה אופנתית ויוצאת דופן, לכבוד ציון 70 שנות מדינה, בה יוצגו 70 יצירותיו לאורך השנים עם מבט חודר על אייקונים של אופנה, תרבות ויופי עם מיטב הדוגמניות המוכרות שצילם וגילה.
העבודות נבחרו מתוך פורטפוליו של כ-400 שערים וכתבות במגזיני נשים, אופנה ומסעות פרסום. התערוכה תחשוף את הפורטרטים הנוסטלגיים והמוכרים בפורמט ענק. עיצוב התערוכה הותאם במיוחד לקומת הכניסה בקניון עזריאלי תל אביב, הבנויה בצורה מעגלית, בה עוטף הלפרין את המבנה ונוגע ביופי החיצוני והפנימי של כל המצולמים ומדגיש את האינדיבידואליות והאישיות של כל אחד ואחת. התערוכה תקיים "קלוז-אפ" על השמש הנושקת לכל המצולמים ועל הנוף ברקע ההופכים ליופי ישראלי אחד.
כמיטב צלמי האופנה בעולם, אהבתו של יקי לא הוגבלה לסטודיו, ומתוך יריעה רחבה של קונספטים שיצר, התערוכה מתמקדת בשני נושאים הקרובים לליבו: המדבר והים מחד ומולם העיר והרחוב, שני ניגודים כמו אור וצל.
ביום 24 למרץ 2018 נפטר הלפרין באופן מפתיע רגע לאחר שמסר את כל המידע והתמונות לצורך הצלחת התערוכה. משפחתו יחד עם קניון עזריאלי תל אביב החליטו יחד לקיים את צוואתו שתהפוך לחיה ובועטת והתערוכה תוצג במשך חודש ימים בקומת הכניסה המרכזית בקניון עזריאלי תל אביב.
קניון עזריאלי תל אביב שחוגג השנה 20 שנים לפעילותו ממשיך ליזום ולהציע ללקוחותיו פעילויות המעניקות חווית קנייה ייחודית, מגוון מותגים ישראלים ובינלאומיים ומשמש כמקום מרכזי ואייקוני המהווה חיבור טבעי לחגיגות 70 שנה למדינה והצגת התערוכה האומנותית של אחד מגדולי הצלמים בישראל.
אופיר אורן, מנכ"ל קניון עזריאלי תל אביב: "החיבור עם יקי היה טבעי ועצום. קניון עזריאלי תל אביב ויקי הלפרין - שני אייקונים המשלבים ידיים על מנת ליצור חוויה מרגשת במיוחד לקהל הרחב. העבודה עם יקי הייתה נעימה ומקצועית, מותו הפתאומי הפתיע והעציב אותנו מאד אך אנו גאים על הזכות הגדולה שנפלה בחלקנו לערוך תערוכה שלמה לזכרו ופועלו אשר השאירה חותם ענק בתעשיית האופנה בפרט ותרבות הישראלית בכלל"
שרון וינגרטן, יזמית והוגת התערוכה: "לפני חמישה חודשים פניתי ליקי בבקשה לקיום התערוכה. יקי מיד הרים את הכפפה וביחד נכנסנו למסע קסום וקריאטיבי במנהרת הזמן. על כל צילום נשמע סיפור, בכל תמונה בחיים ובכלל הוא ידע להראות ולהוציא את הזווית הנכונה מכל אחד. אני כבר מתגעגעת."
שלי ורטהיים, אוצרת התערוכה: "התערוכה היא צוהר דרך עדשת המצלמה של יקי הלפרין, לעולם האופנה ועולמו הפנימי. לעומק הארכיון האנלוגי והדיגיטלי. ב- Close Up  מעגל אחד נסגר עם מותו של הלפרין בטרם עת ומעגל חדש נפתח לתוך המורשת המזהירה שלו. צלם ענק, אמן, חבר שהאציל על כולנו גם מהיופי הפנימי שלו".

*התערוכה תתקיים בקניון עזריאלי תל אביב בין התאריכים 7.5 ועד ה-7.6 בקומת הכניסה
*כניסה חינם


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.