header 2

יום חמישי, 26 באפריל 2018

להתאמן כמו בברצלונה: רונאלדיניו, כוכב העל הברזילאי וכדורגלן השנה בעולם לשעבר, פותח בית ספר לכדורגל בירושלים; בהמשך – בערים נוספות


כבר בקיץ הקרוב – קייטנת רונאלדיניו בירושלים!



רונאלדיניו, אחד הכדורגלנים הטובים בהיסטוריה, מודיע כי הוא מקים בישראל בית ספר לכדורגל. בית הספר בישראל, שיחל את פעילותו בקיץ הקרוב (בתחילה – כקייטנת קיץ), הוא פרי שיתוף פעולה בין Ronaldinho Soccer Academy, בית הספר לכדורגל של רונאלדיניו, ובין MTR7, חברה המתמחה בפיתוח פרויקטים בתחום הספורט בראשה עומד המנכ"ל מאורו רוזנשיין. אלה חברו לביה"ס לכדורגל של בית"ר נורדיה ירושלים, ויקימו יחד את בית הספר של רונאלדיניו בירושלים. בהמשך מתוכננים בתי ספר בערים נוספות. 



בית הספר עתיד לפעול בסטנדרטים הנהוגים בבתי הספר המובילים לכדורגל בברזיל, שמספקים לשחקנים הצעירים הסעות מהבית ובחזרה, ארוחות צהריים וערב, פסיכולוג שיסייע בפן המנטלי לילדים ולהוריהם, מתקנים ומלתחות מסודרים, ולמעשה יהפוך ל"בית שני" עבורם. לצורך הקמת בית הספר בירושלים יגיע לישראלTechnical Coordinator מברזיל, שתפקידו יהיה להקפיד על התנהלות בית הספר לפי הערכים המקצועיים והחינוכיים של בית הספר, להכשיר ולאמן את מאמני בית הספר "בשיטה הברזילאית" ולפקח על הנעשה. בית הספר מיועד לגילאי 6 עד 16, וישלב מאמנים ברזילאיים ומקומיים, עתיד לפעול בהמשך במסגרת של פנימייה המשלבת ספורט ולימודים גם יחד. כיום פועל ביה"ס לכדורגל של רונאלדיניו במספר מדינות, בהן ארה"ב מצרים, דובאי ופרו.



עבור רונאלדיניו, נוצרי מאמין, פתיחת בית הספר בארץ הקודש מהווה התרגשות מיוחדת. לדברי רונאלדיניו, "אני מתרגש מאוד לפתוח דווקא בישראל בית ספר לכדורגל ומהאפשרות לסייע לילדי ישראל בני כל הדתות להרים את המשחק שלהם לרמות הגבוהות ביותר. אני רואה בבית הספר כלי חינוכי ממדרגה ראשונה שמסייע ברכישת מיומנויות, כלים לחיים, משמעת, עבודת צוות ועוד. יש בישראל פוטנציאל עצום שאיננו ממומש, כישרונות אינספור ואהבה גדולה למשחק, ואני מקווה שבית הספר החדש יסייע בהצעדת הענף הפופולארי בעולם קדימה, גם בישראל".



מי שיהיה אחראי על בית הספר בישראל הוא מאורו רוזנשיין (Mauro Rozenszajn), מנכ"ל MTR7. רוזנשיין, עולה חדש מברזיל, היה שחקן כדורגל בצעירותו. הוא שיחק כדורגל וקטרגל בברזיל מגיל 7 עד גיל 22 בקבוצות המפורסמות פלמנגו ופלומיננזה, בתפקיד שוער. בצעירותו שיחק יחד עם שחקנים שזכו לתהילה עולמית, בהם אדריאנו ופליפה מלו. לאחר מכן עזב את התחום כדי ללמוד משפטים ומנהל עסקים (MBA), והוא עבד כעורך דין במשך זמן רב. האהבה שלו לכדורגל והרצון לפתח את ענף הספורט גרמו לו ללמוד את הנושא ולייסד את MTR7, חברה המתמחה בעסקי ספורט. רוזנשיין מסר כי "בית הספר של רונאלדיניו בישראל הוא פרויקט הדגל שלנו. ירושלים היא העיר הראשונה, ובהמשך אני מקווה שנרחיב את הפעילות לערים נוספות. אנו מקווים ללמד את ילדי ישראל כדורגל בסגנון ברזילאי מודרני, השונה מאוד מהנהוג בישראל כיום, בשילוב עם דגש על חשיבות החינוך ובשיתוף פעולה עם בתי ספר. בנוסף, נשים דגש על מתקנים מתאימים, על הקניית עבודת צוות, על ערכי החברות והידידות ועל כבוד הדדי".



בית"ר נורדיה ירושלים, הינה קבוצה בבעלות אוהדיה אשר קמה לפני כארבע שנים, הצליחה לעלות 2 ליגות ברציפות ומשחקת כעת בליגה השלישית (ליגה א' דרום). בעונה הנוכחית היא נמצאת בעמדת עלייה לליגה הלאומית (מן הפלייאוף). לדברי ירון שרפשטיין, יו"ר המועדון, "כשהקמנו את המועדון, חלמנו להקים לילדים ולנוער בירושלים בית ספר לכדורגל המבוסס על כבוד הדדי ואהבת הזולת לצד מצוינות ספורטיבית. בחודשים האחרונים, לאחר שהתבססנו וסימנו את זירת בתי הספר לכדורגל בעיר כמוקד מרכזי בפעילותנו, ערכנו חיפוש נרחב אחרי שותף לפרויקט. אנו שמחים שמצאנו את השותף האידיאלי ברמה הבינלאומית בקנה מידה שעדין לא נראה בארץ". למהלך הקמת בית הספר לכדורגל שותפים גם נותני החסות הראשיים וידידיי המועדון הבית"רי: בנק ירושלים, יחד עם עיריית ירושלים וראש העיר, ניר ברקת, במה שנראה כהצהרת כוונות של מועדון האוהדים הצהוב מהבירה.



***

בית הספר יציע כמה מסגרות:

1.      בית הספר הקבוע ("פנימייה"): בית ספר המשלב חינוך ולימודים יומיומיים עם האהבה לכדורגל יחד. בית הספר יהיה פעיל במשך 10 חודשים בשנה (פרט לחופש הגדול, יולי-אוגוסט), מופרד על ידי קבוצות גילאים. כל אימון ייארך 50 דקות. בית הספר בישראל מיועד לגילאי 6 עד 16.

2.      קייטנת הקיץ של רונאלדיניו: תתקיים במהלך חופשת הקיץ ("החופש הגדול"), עם אורחים מפתיעים ונוצצים שיבואו לבקר את הילדים.

3.      קייטנות חגים: יופעלו 3 פעמים בשנה, ב-3 החגים בהם לילדי בתי הספר יש חופשות של שבוע ומעלה – פסח, סוכות, חנוכה. בכל אחד מהחגים תפעל קייטנה בת 5 ימים, כאשר כל יום יהיה מלא בפעילויות משתנות.

4.      טורניר: בית הספר לכדורגל מתעתד להפעיל טורנירים שונים במהלך השנה, חלקם כרוכים בנסיעות להדרכות ואימונים בינלאומיים, לרבות של שחקנים מובילים מחו"ל; במתווה של טורניר שייערך כאן בישראל, אליו יגיעו קבוצות מתחרות מעבר לים; או ב"ליגה פנימית" בין הקבוצות השונות של בית הספר.

***

רונאלדיניו הברזילאי (38), או בשמו המלא - רונאלדו דה אסיס מוריירה, נחשב לאגדת כדורגל עולמית ואחד הטובים בהיסטוריה של המשחק. הוא נודע בטכניקת המשחק המדהימה, בחיוך הכובש ובשמחת החיים המתפרצת שלו. הוא החל לשחק כדורגל בגיל 7, בגיל 18 החלה למעשה הקריירה המקצוענית שלו בקבוצה הברזילאית "גרמיו" וכבר בגיל 19 זומן לנבחרת ברזיל. בשנת 2001 עבר לפאריז סן ז'רמן הצרפתית, שם שיחק שנתיים בטרם עבר לברצלונה. בקבוצת הפאר הספרדית שיחק רונאלדו 5 שנים (2003-2008), ברובן נחשב לכוכב הקבוצה. המלך התקופה בברצלונה זכה בשתי אליפויות ספרד ופעם אחת בליגת האלופות. עוד באותה תקופה, הוא זכה פעמיים ברציפות בתואר כדורגלן השנה בעולם (2004 ו-2005). בשנת 2008 עבר למילאן האיטלקית, במסגרתה שיחק 3 עונות נוספות. בשלהי הקריירה חזר לשחק בברזיל ובמקסיקו, עד שפרש סופית בינואר 2018. במהלך הקריירה המפוארת שלו רשם רונאלדיניו 441 משחקים רשמיים בהם כבש 167 שערים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.