header 2

יום שני, 10 ביוני 2019

כנס אנרגיה 2019 באוניברסיטת אריאל ביום ב' 17.6.2019 הפחתת השימוש בתאורה מלאכותית, מניעת חיידקים בצנרת ע"י חיקוי עור כריש, ממיר אנרגיה מהיר וממוזער, זמינות אנרגיה מתחדשת ועוד

הכנס פתוח לקהל הרחב ואינו כרוך בתשלום – נדרשת הרשמה מראש
לרישום, לו"ז הכנס ופרטים נוספים כנסו לקישור:  כנס אנרגיה 2019

כנס אנרגיה אריאל 2019 מקבץ חוקרים ואנשי מו"פ מן האקדמיה והתעשייה ממגוון התחומים הנוגעים לתעשיית האנרגיה:
כימיה, פיזיקה, ביולוגיה, הנדסת מכונות, הנדסת חשמל ועוד. זהו הכנס היחידי מסוגו בישראל המאגד אנשי מפתח מדיסציפלינות שונות על מנת לדון בנושא האנרגיה.
השנה נדון באגירת אנרגיה בצורה יעילה לזמן ארוך, בחירה נכונה של חומרי גלם וחישובים נכונים לתהליכי קורוזיה בתעשיית האנרגיה ועוד.

במהלך הכנס נדון בין היתר בנושאים הבאים:
עופר קרן מנהל פיתוח עסקי מקרן ידע אנרגיה בע"מ ירצה על תאורה נכונה, שינה נכונה: התמכרנו לתאורה מלאכותית ולמיזוג האוויר. הורדת עוצמת התאורה בבית והפעלתה רק לאחר שקיעת החמה, תהיה צעד ראשון בקיימות הכולל: שיפור הבריאות ואיכות החיים, תוך חסכון בחשמל. התאורה תוכננה כדי להאריך את שעות היום ולא כדי להחליף את השימוש המושכל במשאבי הסביבה.
ד"ר אילן אהרון חוקר במחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה באוני' אריאל יציג מחקר על ממיר אנרגיה שיאפשר מהירות פי 1000 ומזעור לרמה של מעגל משולב ("צ'יפ"): ממירי ממותגים מהווים בסיס אנרגטי של מכשיר חשמלי. כיום הטכנולוגיה מבוססת על מתגים בטכנולוגית סיליקון שמגבילים את העבודה למאות קילו הרץ עד מגה הרץ בודדים. טכנולוגית מתגים מבוססי גליום ניטריד (GaN) חדשה, מאפשרת פריצת דרך ומעבר למיתוג בתדרי תת-ג'יגה הרץ (פי 1000 מהר יותר) וכן מזעור גודל ממירי האנרגיה עד לרמה של מעגל משולב (ציפ). 
נתן שחר מחברת ליוולט ירצה על אחסון אנרגיה מתחדשת לפרקי זמן ארוכים לצורך זמינות במצבי עומס. זהו מיזם SKY ENERGY העוסק בייצור גז מתאן מהאוויר, ובחשמל המיוצר ע"י אנרגיה מתחדשת כדי לפתור את בעיית זמינות האנרגיה המתחדשת ולאפשר שימוש לבסיס העומס ברשת החשמל. מצברים מתמודדים בפרק זמן של 48 שעות, אך לא מספקים פתרון לאחסון אנרגיה עונתי. היכולת לאחסן אנרגיה לפרקי זמן מעל שנה בצורה של גז מתאן, הוא חיוני להבטחת אנרגיה זמינה תמיד. 
מתנאל ביטון בוגר המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה אוני' אריאל יציג את פרויקט הגמר שלו - מניעת צמדה ביולוגית (מושבות חיידקים) בצנרת ע"י חיקוי מרקם עור כריש. צמדה ביולוגית מוכרת גם בבית: הבוצה השחורה מצנרת הביוב במטבח ובחדר הרחצה זו מושבת מיקרואורגניזמים שנאחזים בדפנות הצינור. המושבה ניזונה ממי הצנרת וגדלה עד כדי סתימה מוחלטת. הטיפול המקובל הוא ע"י הזרמת חומרים כימיים, שהורגים את החי ומזהמים את הסביבה. במחקר זה חיפשו דרכים יעילות וזולות להטבעת מרקם עור כריש על דופן פנימית של צנרת להנגשת הטכנולוגיה לחקלאים. מרקם עור כריש נמצא במחקרים יעיל בהפחתת צמדה ביולוגית, אך יקר ליישום, לכן נכנס לשימוש רק בעזרים רפואיים. במסגרת הפרויקט נבנתה מכונה המפיקה הטבעת עור כריש על דופן פנימית של צינור טפטפות בעלות נמוכה יותר לשימוש בהיקפים רחבים יותר.
ד"ר אליק גרויסמן, טכניון ירצה על קורוזיה של חומרים במערכות ייצור אנרגיה: מטרת העבודה היא ניתוח התנהגות פיזיקלית-כימית של חומרים הנדסיים ושימושם במערכות ייצור אנרגיה שונות, גורמי קורוזיה, מנגנוניה, שיטות הגנה בפני קורוזיה, בקרה וניטור.
ד"ר יאן  רוזן, אונ' ת"א יציג את מחקרו בנושא: השימוש באוזון בתהליך הפקת אתנול מפסולת צמחית (ייצור אנרגיה מפסולת צמחית). בניגוד לצמחים ייעודיים להפקת אתנול כמו תירס או קנה סוכר, הפסולת הצמחית דורשת קדם טיפול לסילוק חומר שנקרא ליגנין. כיום כל תהליכי הקדם טיפול כוללים שימוש באמוניה, חומצות ובסיסים חזקים שמזהמים את הסביבה. השימוש באוזון, לעומת זאת, לא מזהם (מתנדף תוך דקות) ואינו מצריך ניוד חומרים מסוכנים, הטיפול נעשה במקום ולפי דרישה מה שמאפשר ביזור והקמת בתי-זיקוק קטנים ומקומיים. במחקר נמצא כי אין צורך באוזונציה ארוכה מה שמוזיל את הפקת האוזון מבחינת צריכת חשמל.

כנס האנרגיה יתקיים ביום ב' 17/06/2019  – הכנס פתוח לקהל הרחב ואינו כרוך בתשלום – נדרשת הרשמה מראש -  לרישום ופרטים כנסו לקישור:  כנס אנרגיה 2019


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.