header 2

יום ראשון, 1 בספטמבר 2019

סומוטו מדווחת על תוצאות הרבעון השני לשנת 2019: EBITDA ברבעון זה בסך כ- 3.9 מיליון דולר, שיעור ה-EBITDA ברבעון עלה לכ- 30%


סומוטו מדווחת על תוצאות הרבעון השני לשנת 2019:
EBITDA ברבעון זה בסך כ- 3.9 מיליון דולר, עליה של כ- 26% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
שיעור ה-EBITDA ברבעון עלה לכ- 30% בהשוואה לכ- 23.1% ברבעון מקביל אשתקד
הכנסות רבעוניות בסך של כ- 13.1 מיליון דולר, קיטון של 2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
נכון ליום זה, קופת מזומנים ושווי מזומנים לרבות מזומנים מוגבלים בסך של כ- 23.3 מיליון דולר ויתרת מזומנים נטו של כ- 19.9 מיליון דולר
דירקטוריון סומוטו והאסיפה הכללית של בעלי המניות, החליטו לאשר הצעה לרכישת כלל פעילותה העסקית של החברה, באמצעות מכירת נכסיה בתמורה מרבית, ובכפוף לעמידה מלאה ביעדים, של עד כ- 47.3 מיליון דולר
בכפוף להשלמת העסקה יחולק דיבידנד בסך של כ- 18 מיליון דולר

תל אביב, 29 באוגוסט 2019 - סומוטו (ת"א: סמטו), חברה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, המתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט, בוידאו ובמובייל ובהפצת תוכנות ואפליקציות עבור סביבות PC, Android ו-iOS, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2019. ההכנסות וה- EBITDA הינן בהתאם לתחזיות החברה ועל רקע מעבר לרווח בתחום הפרסום בוידאו.
שוקי אברמוביץ, יו"ר דירקטוריון סומוטו: "אני מברך על התוצאות של הרבעון השני של שנת 2019. החברה ממשיכה לפעול להרחבת תחומי פעילותה דרך מיזוגים ורכישות בתחומים מבוססי טכנולוגיות חדשות, כפי שדווח בעבר"


פירוט תוצאות החברה המאוחדות:

ברבעון השני של 2019 הסתכמו הכנסות החברה בכ- 13.1 מיליון דולר, בהתאם לתחזיות החברה וגידול של כ- 10.1% לעומת הכנסות של כ- 11.9 מיליון דולר ברבעון הראשון לשנת 2019 וקיטון של כ- 2% לעומת הכנסות של כ- 13.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון השני של 2019, הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA), הסתכם לסך של כ- 3.9 מיליון דולר, בהתאם לתחזיות החברה הראשוניות, וגדל בכ- 25.8% בהשוואה ל-EBITDA  של כ- 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וקטן בכ- 3% בהשוואה ל-EBITDA  של כ- 4.0 ברבעון הראשון 2019. שיעור ה- EBITDA מהווה כ- 30.0% מההכנסות ברבעון זה, בהשוואה לשיעורEBITDA  של כ- 23.1% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד ושל כ- 33.6% מההכנסות ברבעון הראשון לשנת 2019.

 

תחומי פעילות:

הפצת אפליקציות - ברבעון זה הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) במגזר הפצת האפליקציות הסתכם לסך של כ- 3.7 מיליון דולר בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר וכ- 4.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וברבעון הראשון 2019, בהתאמה, המהווים גידול של כ- 23.3% וקיטון של כ- 12% ביחס לתקופות האמורות, בהתאמה.

בתוצאות החברה במגזר זה משתקפים שיעורי EBITDA שהסתכמו לכ- 49.8% ביחס להכנסות מגזר זה ברבעון השני לשנת 2019 בהשוואה לשיעורי EBITDA של כ- 48.3% ושל כ- 36.1% ברבעון הראשון 2019 וברבעון המקביל אשתקד, בהתאמה.

 

הפרסום בוידאו - ברבעון זה, החברה רשמה רווח תפעולי של כ- 200 אלפי דולר לעומת רווח תפעולי של כ- 131 אלפי דולר ברבעון המקביל אשתקד ולעומת הפסד תפעולי של כ- 213 ברבעון הראשון 2019. במסגרת פעילות הפרסום בוידיאו, החברה ממשיכה להשקיע ולפתח תחומי פעילות נוספים בתחום זה כגון תחום הפרסום על גבי פלטפורמות אודיו תחום בו החברה ממשיכה להרחיב את הקפי השקעתה.

 

הוצאות מכירה ושיווק - הוצאות המכירה והשיווק כוללות בעיקרן הוצאות בקשר עם הפצת מוצרי החברה דרך רשתות פרסום מקוונות במגזר הפצת האפליקציות (ואינן כוללות הפצה דרך שותפים עסקיים). במהלך הרבעון השני לשנת 2019  ההוצאות כאמור ובקשר עם הפרסום דרך קמפיינים קיימים וחדשים הסתכמו לסך של כ- 1.4 מיליון דולר בהשוואה לכ- 2.4 מיליון דולר וכ- 2.7 מיליון דולר ברבעון הראשון לשנת 2019 וברבעון המקביל אשתקד, בהתאמה. יש לציין כי ההוצאות האמורות נזקפות לרווח וההפסד במועד התהוותן וההכנסות נרשמות לאורך זמן. תוצאות חודש יוני, לרבות בקשר עם יכולת החברה להפיץ את תוכנותיה, הושפעו לרעה מפעולת תוכנת אנטי וירוס של מערכת  Windows.

הרווח הנקי ברבעון השני של 2019 הסתכם בסך של כ- 3.1 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ- 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ורווח נקי של כ- 4.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2019. הרווח הנקי ברבעון השני של 2019 הושפע מרישום של כ- 587 אלף דולר הכנסות מסים אל מול נכס מס שנוצר במהלך הרבעון השני של שנת 2019 בקשר למכירת חברות הבנות בקשר עם עסקת מכירת נכסי סומוטו. לאור זאת, שיעור הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2019 עמד על כ- 23.6%, בהשוואה לשיעור של כ- 9.8% ברבעון המקביל אשתקד ובהשוואה לשיעור של כ- 37.0% ברבעון הראשון של 2019.

נכון ליום 30 ביוני 2019, יתרת המזומנים ושווי המזומנים לרבות מזומנים מוגבלים, עמדה על כ- 20 מיליון דולר ארה"ב, והיתרה נטו בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי על כ- 16.3 מיליון דולר ארה"ב, גידול של כ- 12.4% מיליון דולר ארה"ב בהשוואה ליתרת המזומנים נטו בסך של כ- 14.5 מיליון דולר ארה"ב בתום הרבעון הראשון לשנת 2019. החברה ממשיכה לייצר תזרים מזומנים משמעותי חיובי מפעילות שוטפת.
ביום 17 ביולי 2019, ועל רקע התיקון להסכם, דירקטוריון החברה קיבל החלטה עקרונית לחלוקת דיבידנד בסך של כ- 18 מיליון דולר ארה"ב  לבעלי מניותיה (כ- 63.7 מיליון ש"ח המהווים תשואת דיבידנד של כ- 47% ביחס לשווי החברה ליום המסחר שקדם לדיווח זה וכ- 88.5 אגורות למניה), וזאת בכפוף להשלמת העסקה ולאישור בימ"ש אשר ניתן ביום 20 באוגוסט, 2019.
ליום דוח זה יתרת קופת המזומנים ושווה המזומנים לרבות מזומנים מוגבלים הסתכמה לכ- 23.3 מיליון דולר והיתרה נטו, בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי עמדה על כ- 19.9 מיליון דולר. סכום זה כולל סכום של כ- 1.36 מיליון דולר ארה"ב אותם שילם הרוכש ביום 11 ביולי, 2019 כמקדמה על חשבון התמורה בגין העסקה. אם הרוכש לא ישלים את העסקה, סכום זה יהווה קנס שיישאר בידי החברה, בכפוף לתנאי ההסכם והתיקון להסכם.
תזרים מזומנים מפעילות שוטפת, ברבעון השני של שנת 2019, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת קטן בכ-42.9% ובכ- 60.8% לסך של כ- 2 מיליון דולר לעומת תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ- 3.5 ושל כ-5.1  מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והרבעון הראשון לשנת 2019. תזרים המזומנים הושפע מתשלום לרשויות המס בסך 1.4 מליון דולר ששולם כתוצאה מחתימה על הסכם פשרה בעניין שומת מס הכנסה של ג'ניו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.