header 2

יום שלישי, 19 בפברואר 2019

לעזוב את נוורלנד | Leaving Neverland


פסטיבל Sundance 2019

מיוחד! הסרט החדש על מייקל ג'קסון, שמעורר סערה ברחבי ארה"ב מאז שהוצג לראשונה בפסטיבל סאנדנס בינואר, ישודר בבכורה ב-yes דוקו– מיד לאחר שידורו בארה"ב ובאנגליה:

מייקל ג'קסון, אחד האייקונים המפורסמים ביותר בעולם, נחשב עבור רבים כזמר הומניטרי ורגיש שיצר מוזיקה מקרבת-לבבות. ב-1993, כשהחלו להישמע כנגדו האשמות על התעללות מינית בילדים שהתארחו באחוזתו, רבים התקשו להאמין שמלך הפופ יכול היה לבצע את המעשים והאשימו את הילדים ובני משפחותיהם ברדיפה אחר כספו.

גם ב-2005, במהלך המשפט שבו הואשם ג'קסון בפגיעה בנער בן ה-13, גאווין ארוויזו, קבע חבר המושבעים שהוא חף מפשע.

הסרט החדש "לעזוב את נוורלנד" מאת הבמאי דן ריד, זוכה פרס ה-BAFTA על סרטו "צייד הפדופילים" (ששודר גם הוא ב-yes דוקו), מציג שני סיפורים נפרדים, אך מקבילים, של שני גברים, ווייד רובסון (כיום בן 36) וג'יימס סייפצ'ק (כיום בן 40) שג'קסון "פרש עליהם את חסותו" מגיל 7 ו-9 והטריד אותם מינית לאורך שנים במקומות שונים באחוזה ובמהלך סיבובי ההופעות שלו ברחבי העולם. את מעשיו הנוראיים הסתיר מהוריהם תוך מניפולציות שונות, בעודו מציג את יחסיהם כידידות בלבד וכהזדמנות בלעדית להיכנס אל תוך העולם הייחודי והנפלא שלו.

העדויות של שני הגברים ובני משפחותיהם, לצד צילומי ארכיון אותנטיים מתקופת ילדותם לצידו של הזמר, מביאים אל המסך סיפור מסמר שיער וקשה לצפייה – עשר שנים לאחר מותו של מייקל ג'קסון.

בימוי: דן ריד (2X118 דק', ארה"ב, 2019)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.